Ornitološka šola za učitelje
Ornitološka šola za učitelje je izobraževalni seminar, ki ga DOPPS vsako leto organizira za pedagoške delavce z različnih stopenj in področij šolskega sistema. Na seminarju učiteljem in mentorjem predstavimo različne možnosti za uporabo ptic pri šolskem delu ter vas podrobneje seznanimo z ornitologijo in varstvom narave.
Predavatelji so priznani strokovnjaki s področja ornitologije in pedagoškega dela z mladimi.
Dodatne informacije
Tilen Basle
koordinator izobraževanja DOPPS
tilen.basle@dopps.si
01 426 58 75
Vtisi učiteljev
8. Ornitološka šola za učitelje, Ljubljana, 2013
Dvodnevno izobraževanje je potekalo oktobra 2013 v Ljubljani. Udeležilo se ga je 17 učiteljev iz osnovnih in srednjih šol, vzgojiteljev v vrtcu in študentov – bodočih učiteljev. V okviru teoretičnega dela smo udeležencem predstavili različne metode raziskovanja ekologije ptic ter primere raziskav v bližnji okolici šol.
Drugi del izobraževanja je potekal v parku Tivoli, kjer so učitelji pod vodstvom ornitologov tudi sami opazovali, določali in popisovali ptice ter ob tem spoznavali najpogostejše vrste, ki se pojavljajo v naseljih.
Program izobraževanja (pdf)
7. Ornitološka šola za učitelje, Ljubljana, 2012
Posebna tema izobraževanja, ki je potekalo oktobra 2012, so bile selitve ptic. Na predavanjih v prostorih Biološkega središča v Ljubljani smo udeležencem podrobneje predstavili ta izredno zanimiv naravni pojav ter znanstvene metode raziskovanja in problematiko varstva ptic selivk. S konkretnimi primeri dobrih praks smo predstavili tudi nekatere metode raziskovanja ptic v okolici šol.
Izobraževanje smo nadaljevali s praktičnim prikazom proučevanja selitev ptic v Naravnem rezervatu Škocjanski zatok. Tu smo demonstrirali tudi potek naravoslovne ekskurzije – udeleženci so zaigrali vlogo učencev, ki so se pod vodstvom mentorjev učili opazovanja ptic na terenu.
Program izobraževanja (pdf)
6. Ornitološka šola za učitelje, Lendava, 2011
Januarja 2011 smo v prostorih Dvojezične osnovne šole I Lendava organizirali 6. Ornitološko šolo za učitelje. Udeleženci so prisluhnili petim strokovnim ornitološkim in pedagoškim predavanjem ter dvema predstavitvama izobraževalnih akcij, ki jih DOPPS vsako leto organizira za mlade. Posebno predavanje smo namenili tudi beli štorklji, ptici leta 2011.
Program izobraževanja (pdf)
5. Ornitološka šola za učitelje Ljubljana 2010
Na izobraževanju, ki je oktobra 2010 potekalo v Ljubljani, smo 24 udeležencem predstavili načine motivacije mladih, vlogo mentorja pri raziskovalnem delu in proces izdelave dobre raziskovalne naloge. Na praktični delavnici smo demonstrirali tudi aktivnost izdelovanja gnezdilnic z učenci, katerih vlogo so prevzeli udeleženci seminarja.
Urejanje pticam prijazne okolice šole je odličen način, kako lahko svet ptic in narave približamo mladim. To je tudi dobra priložnost, da učence uvedemo v prvo raziskovalno delo na področju biologije in naravoslovja.
Program izobraževanja (pdf)
4. Ornitološka šola za učitelje, Kranj, 2010
Po nekajletnem premoru smo februarja 2010 ponovno organizirali Ornitološko šolo za učitelje. Tokrat smo poseben poudarek namenili izdelavi mladinske raziskovalne naloge ter vlogi mentorjev v tem procesu.
Dvodnevnega seminarja se je udeležilo 11 udeležencev, ki so se seznanili z različnimi popisnimi metodami in raziskovalnim delom v ornitologiji. Kot konkretno temo in priložnost za mladinsko raziskavo pa smo učiteljem predstavili kmečko lastovko, ptico leta 2010, popisno metodo za to vrsto in projekt Srečanje mladih ornitologov Slovenije.
Program izobraževanja (pdf)
1., 2. in 3. Ornitološka šola za učitelje, Ptuj, 1995–1996
V letih 1995 in 1996 so v Domu Štrk v Spuhlji pri Ptuju potekale prve tri Ornitološke šole za učitelje biologije. Cilj teh usposabljanj je bil metodološko in strokovno usposobiti učitelje biologije osnovnih in srednjih šol ter mentorje v centrih šolskih in obšolskih dejavnosti za samostojno ornitološko delo.
Ornitološke šole so potekale v obliki večdnevnih izobraževalnih usposabljanj, na katerih so delovale manjše tematske skupine pod vodstvom mentorjev. Posebna pozornost je bila namenjena terenskemu delu, saj je tako učinek izkušenjskega učenja večji in prenos v prakso boljši. Vsi udeleženci so bili seznanjeni z delom vseh mentorjev. Čas, ko skupine niso bile na terenu, smo izkoristili za predavanja in videoprojekcije.
Udeleženci so s pomočjo zagnanih mentorjev, ki so nanje v delovnih skupinah prenašali svoje znanje, spoznali večino najpogostejših vodnih ptic v Sloveniji, preizkusili metodo štetja vodnih ptic s spektivom in metodo preučevanja prehrane sov z analizo izbljuvkov. Proučevali so tudi pomen koridorjev rečnih lok za hranjenje in selitev ptic, spoznavali ornitofavno kulturne krajine in se seznanili z ogroženostjo ptic ter drugih živali in rastlin zaradi sprememb njihovih življenjskih okolij.
Učitelji biologije so ob zaključku ornitoloških šol navedli, da so dobili kopico zamisli za delo v šoli, novo praktično in teoretično znanje ter spoznali, kako se lotiti raziskav, določati vrste ptic ter urediti in objaviti podatke.