Napovednik

junij 2017

pon tor sre čet pet sob ned
1
28
29
30

• POPIS: 26. popis kosca na Cerkniškem jezeru

Naslov: Gorica, Cerkniško jezero ( zemljevid)

V času: 3. 6. 2017 @ 22.00 - 4. 6. 2017 3.00

KDO: koordinira Marjeta Cvetko (dodatne informacije na tel. št. 040 637 796)

KJE: Gorica, Cerkniško jezero

KDAJ: od 22.00

KAJ: Tudi letos se bomo srečali na Cerkniškem jezeru, in ko bo padla tema, bomo prešteli vse pojoče samce kosca na tem območju. Potrebujete škornje in ročne ali naglavne svetilke. Popis kosca bomo predvidoma končali ob 3. uri zjutraj. Zborno mesto je ob 22.00 pri čebelnjaku pri Gorici, kjer boste prejeli popisne karte in navodila za štetje.

• IZLET: Spoznavanje ptic v parku Tivoli

Naslov: Park Tivoli, 1000 Lubiana, Slovenia ( zemljevid)

V času: 4. 6. 2017 @ 9.00 - 11.00

KDO: Dare Fekonja (dodatne informacije in prijave na 041 513 440)

KJE: na parkirnem prostoru pred kopališčem v Tivoliju, Ljubljana

KDAJ: od 9.00 do 11.00

KAJ: Še zadnjič pred počitnicami se bomo sprehodili skozi ljubljanski mestni park. Ptičje petje bo kmalu potihnilo, mladiči pa si že pridno utirajo pot v samostojno življenje. Pa poglejmo, kaj se dogaja v gostem rastlinju na začetku poletja. Izlet organizira Prirodoslovni muzej Slovenije v sodelovanju z DOPPS. Dobimo se ob 9.00 na parkirnem prostoru pred kopališčem v Tivoliju. Prosimo vas, da se za izlet prijavite vodji izleta na številko 041 513 440. Izlet je še posebej primeren za družine z otroki in začetnike.

• IZLET: Celodnevni izlet na Dravski Kozjak (Kobansko)

Naslov: Hotel Črni les, Zamarkova 1B, 2230 Lenart v Slov. goricah, Slovenia ( zemljevid)

V času: 11. 6. 2017

VODI: Darko Lorenčič (informacije na 041 642 128 in prijave na lorida@siol.net)

KJE: na parkirišču pred hotelom Črni les – nasproti jezera Komarnik v Lenartu

KDAJ: od 8.00 do 17.00

KAJ: Izhodišče izleta je v Kapli pri starem mejnem prehodu z Avstrijo, od koder bomo peš nadaljevali do svetega Pankracija, vračali se pa po avstrijski strani. Hoje bo po razgibanem terenu v obe smeri približno 11 km. Vračamo se v poznih popoldanskih urah, zato imejte zraven zadosti vode, hrane, terensko opremo in daljnogled. Od ptic lahko pričakujemo gozdne vrste in vrste odprte kulturne krajine, kot so krivokljun, krekovt, različne detle, žolne, idr. Ker bomo ves čas hodili ob meji in v Avstriji, ne pozabite osebnega dokumenta. Obvezna prijava pri vodji izleta.

• IZLET: Ptice mokrotnih travnikov v Motvarjevcih

Naslov: Motvarjevci, 9207 Motvarjevci, Slovenia ( zemljevid)

V času: 18. 6. 2017 @ 7.00 - 11.00

VODI: Gregor Domanjko (informacije na 031 340 399 ter gregor.domanjko@goricko.info)

KJE: Zbirališče pred gostilno Puhan v Motvarjevcih

KDAJ: od 7.00 do 11.00

KAJ: V sodelovanju z Javnim zavodom Krajinski park Goričko se bomo odpravili raziskovat kompleks mokrotnih travnikov v Motvarjevcih, ki so opredeljeni kot naravna vrednota državnega pomena. Gre za območje izjemne ekosistemske vrednosti z redkimi živalskimi in rastlinskimi vrstami. Na izletu ne bomo spoznali samo značilne ptice tega območja (npr. rjavi srakoper, penice, trstnice), ampak se bomo seznanili tudi z ukrepi, ki so nujno potrebni za zagotavljanje ugodnega stanja ohranjenosti v evropskem merilu ogroženih tipov travnikov in vrst, ki živijo na njih (metulji in redke vrste rastlin).

• IZLET: Ornitološki sprehod po Arboretumu Volčji Potok

Naslov: Arboretum Volčji Potok, Volčji Potok 3, 1235 Radomlje, Slovenia ( zemljevid)

V času: 18. 6. 2017 @ 8.30 - 9.30

Arboretum ponuja zatočišče in hrano številnim pticam. Z dobrim sluhom in ostrim vidom boste opazili marsikatero ptico. Sprehod bo vodila Alenka Bradač iz DOPPS. Priporočamo, da s seboj prinesete daljnogled.

Plača se vstopnino v park. Vodenje sprehoda je brezplačno. Zbirno mesto je pri vhodu v park. Obvezna prijava po elektronski pošti na naslov prireditve@arboretum.si do petka, 16.6., do 12. ure.

Prosimo, da ob prijavi pripišete še številko svojega mobilnega telefona (le za obveščanje o odpovedi dogodka).

• IZLET: Čarobni svet ob Muri

V času: 18. 6. 2017 @ 9.00 - 13.00

Reka Mura je poleg Drave najpomembnejša reka v panonskem svetu Slovenije in po vodnatosti ena izmed naših največjih rek. Poplavne gozdove napajajo nekateri še preostali rečni rokavi, med katerimi so najpomembnejši Stara Mura, Besnica, Tiloš in drugi. Značilnost spodnjega dela Mure vzdolž meje s Hrvaško so številni mrtvi rokavi, mrtvice.

Vabimo vas na kolesarski izlet, kjer si bomo skupaj na naravi prijazen način ogledali značilnosti mrtvic in poplavnih gozdov ob reki Muri.

Termin: 18. junij 2017 ob 9. uri

Zborno mesto: Kolesarski center Murania, Čentiba, Lendavska ulica 19, Lendava

Trajanje: približno 4 ure

Prijave na izlet: http://ztr.si/mobilni-kot-ptice/

Brezplačna izposoja koles: Za udeležence bo organizirana na podlagi predhodnega obvestila ob prijavi na povezavi http://ztr.si/mobilni-kot-ptice/ (v tem primeru pridite na izhodišče pol ure prej)

Najbližja polnilna postaja: Elektro Maribor-Lendava, Kolodvorska ulica 5a, Lendava (2 vtičnici)

Opis poti: Od izhodišča se bomo podali proti jugu do gramoznic v Petišovcih. Od tam naprej do Murske šume in naprej po kolovoznih cestah mimo mrtvic, poplavnih gozdov, mogočnih hrastov v čarobni krajini ob Muri. Opazovanje živega sveta ob mrtvicah in na drugih zanimivih točkah. Povratek mimo dolinskih pašnikov v Lendavo.

Več informacij o poteku poti si lahko ogledate na tej povezavi: http://ptice.si/2014/wp-content/uploads/2017/06/2017_8_6_Mura_izlet_MKP.pdf

Izlet poteka v okviru projekt Mobilni kot ptice, ki ga izvaja Društvo za opazovanje in proučevanje ptic Slovenije v sodelovanju s Slovensko kolesarsko mrežo. Projekt sofinancira Eko sklad - Slovenski okoljski javni sklad. Več o projektu si lahko preberete na http://ptice.si/ptice-in-ljudje/opazovanje-ptic/mobilni-kot-ptice/.

• IZLET: Naravni rezervat Škocjanski zatok s kolesi

Naslov: Železniška postaja Koper, Slovenija ( zemljevid)

V času: 24. 6. 2017 @ 9.00 - 12.00

KJE: Avtobusna/ železniška postaja Koper

KDAJ: od 9.00 do 12.00

KAJ: V sodelovanju s Slovensko kolesarsko mrežo vas vabimo na kolesarski izlet, na katerem si bomo skupaj na naravi prijazen način ogledali Naravni rezervat Škocjanski zatok.

• IZLET: Naravni rezervat Iški morost s kolesi

Naslov: P+R Barje, Barjanska cesta, 1000 Ljubljana, Slovenija ( zemljevid)

V času: 25. 6. 2017 @ 9.00 - 12.00

KJE: P+R Barje, Barjanska cesta, Ljubljana

KDAJ: od 9.00 do 12.00

KAJ: V sodelovanju s Slovensko kolesarsko mrežo vas vabimo na kolesarski izlet, na katerem si bomo skupaj na naravi prijazen način ogledali Naravni rezervat Iški morost.

• MLADINSKI IZLET: Hribi

V času: 5. 7. 2017 - 6. 7. 2017

VODI: Tomaž Mihelič (prijave na mitja.denac@gmail.com ali na tel. številko 041 243 920 do 24. junija 2017)

KJE: ni še določeno, saj še ne vemo kam gremo

KDAJ: od 7.00 (sreda) do 18.00 (četrtek)

KAJ: Lani nam žal ni uspelo izpeljati izleta v hribe, a vsi, ki ste se ga udeležili leta 2015 veste, da je ta izlet zelo lepa izkušnja. Zato ga bomo letos povabili. Na izletu bomo srečali ptice smrekovih, macesnovih gozdov ter visokogorja. Za starejše od 12 let je na izletu zaželjena, za mlajše pa obvezna prisotnost staršev. Prav tako priporočamo, da se izleta udeležite le tisti, ki se vam zdi da takšen pohod zmorete. Točen potek izleta bo sporočen naknadno, zato se zainteresirani prosim prijavite na mail mitja.denac@gmail.com ali na tel. številko 041 243 920 do 24. junija 2017.

• RAZSTAVA v LJ: Glasniki – Kaj nam ptice pripovedujejo o podnebnih spremembah

Naslov: Krakovski nasip, 1000 Ljubljana, Slovenia ( zemljevid)

V času: 6. 7. 2017

Razstava "Glasniki – Kaj nam ptice pripovedujejo o podnebnih spremembah"

KOORDINIRA: Tanja Šumrada

KJE: Krakovski nasip, Ljubljana

KDAJ: Točen termin uradne otvoritve razstave bo objavljen na društveni spletni strani. Na ogled od 6. julija do 6. septembra 2017.

KAJ: Podnebne spremembe so eden največjih okoljskih problemov našega časa Predstavljajo velike izzive za prihodnost na različnih področjih obenem pa že danes občutimo njihove posledice v nekaterih skupnostih ter ekosistemih po svetu. Ptice veljejo za pomembne bioindikatorje, zadnje raziskave pa že kažejo na negativne vplive sprememb na populacije ptic. Namen fotografske razstave je opozoriti na pomen biotske pestrosti v okviru razprave o podnebnih spremembah.

• IZLET: Bobovek s kolesi

Naslov: Partizanska cesta 37, 4000 Kranj, Slovenija ( zemljevid)

V času: 9. 7. 2017

KJE: Športni center Kranj, Partizanska 37, Kranj

KDAJ: od 9.00 do 13.00

KAJ: V sodelovanju s Slovensko kolesarsko mrežo vas vabimo na kolesarski izlet, na katerem si bomo skupaj na naravi prijazen način ogledali Bobovek pri Kranju.

• IZLET: Bohinj s kolesi

Naslov: Železniška postaja Bohinjska Bistrica, 4264 Bohinjska Bistrica, Slovenija ( zemljevid)

V času: 16. 7. 2017

KJE: Železniška postaja Bohinjska Bistrica

KDAJ: od 9.00 do 13.00

KAJ: V sodelovanju s Slovensko kolesarsko mrežo vas vabimo na kolesarski izlet, na katerem si bomo skupaj na naravi prijazen način ogledali Bohinj.

• IZLET: Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib s kolesi

V času: 12. 8. 2017

• IZLET: Strunjanske soline s kolesi

V času: 27. 8. 2017

• IZLET: Ptujsko jezero in NR Ormoške lagune s kolesi

V času: 10. 9. 2017

• IZLET: Cerkniško jezero s kolesi

V času: 17. 9. 2017

• AKCIJA: Čiščenje zarasti na otokih ptujskega jezera

Naslov: Lake Ptuj, Slovenia ( zemljevid)

V času: 23. 9. 2017 @ 9.00 - 15.00

KOORDINIRA: Tilen Basle (Prijave in dodatne info na: tilen.basle@dopps.si ali na 051 636 224)

KJE:Ptujsko jezero

KDAJ: ob 9.00

KAJ: Ponovno bomo očistili gnezditvene otoke na Ptujskem jezeru, kjer gnezdi več sto parov rečnih galebov in več deset parov navadnih čiger. Zbrali se bomo ob 9. uri pri Ranci na levem bregu jezera.

Zaradi lažje organizacije vas prosimo, da svojo sodelovanje potrdite na naslov tilen.basle@dopps.si ali na 051 636 224, kjer boste prejeli tudi natančnejše informacije. Akcijo bomo izvedli v okviru projekta LIVEDRAVA, Obnova rečnega ekosistema nižinskega dela Drave v Sloveniji.

• IZLET: Šaleška jezera s kolesi

V času: 24. 9. 2017

V času: 24. 9. 2017 @ 8.30 - 9.30

Plača se vstopnino v park. Vodenje sprehoda je brezplačno. Zbirno mesto je pri vhodu v park. Obvezna prijava po elektronski pošti na naslov prireditve@arboretum.si do petka, 22.9., do 12. ure.

• MLADINSKI IZLET: Slovenska obala (potaborni izlet)

V času: 30. 9. 2017 @ 8.00 - 18.00

VODI: Tilen Basle, Mitja Denac (prijavite na tilen.basle@dopps.si ali mitja.denac@gmail.com ali : 051 636 224 (Tilen) oz. 041 243 920 (Mitja) do petka, 22. septembra 2017.)

KJE: Ljubljana

KDAJ: od 8.00 do 18.00

KAJ: Mladi ornitologi bomo letos jeseni spet obiskali obalna mokrišča Slovenije. Na izletu bomo opazovali predvsem ptice na selitvi, med njimi pa se najde morda tudi kakšna prezimovalka ali druga zanimivost. Prijavite se lahko prek maila (tilen.basle@dopps.si, mitja.denac@gmail.com) ali pa prek telefona: 051 636 224 (Tilen) oz. 041 243 920 (Mitja) do petka, 22. Septembra 2017.

• IZLET: Spremljanje selitve ptic na zadrževalniku Medvedce

Naslov: Zadrževalnik Medvedce, 2331 Vrhloga, Slovenia ( zemljevid)

V času: 1. 10. 2017 @ 9.00 - 13.00

VODI: Matej Gamser (informacije in prijave na 051 235 375 ali matej.gamser@gmail.com)

KJE: opazovalna točka na nasipu na severni strani zadrževalnika

KDAJ: od 8.00 do 13.00

KAJ: Vsako pomlad in jesen smo lahko z nekaj sreče in vztrajnosti priča izjemnemu pojavu v svetu ptic, to je selitev. V času selitev lahko v letu ali na počitku opazujemo vrste, ki sicer pri nas ne živijo in ne gnezdijo. Ena izmed izjemnih lokacij za opazovanje ptic selivk je zadrževalnik Medvedce. Letos oktobra zato tam organiziramo opazovalnico s celodnevnim »prostim vstopom« za radovedne obiskovalce. Dogodek poteka v sklopu Evropskega dneva opazovanja ptic.

V času: 22. 10. 2017 @ 8.30 - 9.30

Plača se vstopnino v park. Vodenje sprehoda je brezplačno. Zbirno mesto je pri vhodu v park. Obvezna prijava po elektronski pošti na naslov prireditve@arboretum.si do petka, 20.10. do 12. ure.

• Izlet: Ornitološki sprehod po Arboretumu Volčji Potok

V času: 19. 11. 2017 @ 8.30 - 9.30

Plača se vstopnino v park. Vodenje sprehoda je brezplačno. Zbirno mesto je pri vhodu v park. Obvezna prijava po elektronski pošti na naslov prireditve@arboretum.si do petka, 17.11., do 12. ure.