Naravovarstvo in raziskave

Narava je danes ogrožena kot še nikoli. Zaradi vpliva človeka nekatere skupine živih bitij, kot so ptice, izumirajo 25-krat hitreje, kot bi bilo to naravno. Ohranjanje narave in njeno trajnostno upravljanje za prihodnost zahteva vedno več našega znanja in naporov.

Naše naravovarstveno delo temelji na spremljanju stanja ter analizi vplivov okolja in delovanja človeka na populacije ptic. Ptice so mnogokrat le pokazatelji dogajanja v določenem okolju, zato moramo k njihovemu ohranjanju pristopiti celostno. Takšno raziskovalno delo je temelj društvene dejavnosti, izvedbo pa zagotavljamo s profesionalnimi ornitologi ter številnimi prostovoljci in zunanjimi sodelavci.

Kako na društvu prispevamo k prizadevanjem za varstvo narave?

• 3_1_iwc_hrvoje_orsanic_

Monitoringi

Raziskujemo populacijsko dinamiko ptic in spremembe v njihovih bivališčih po standardiziranih in mednarodno priznanih ter primerljivih metodah.
  • 3_1_monitoring_iba_peter_buchner_

Atlas gnezdilk Slovenije

Vzdržujemo in dopolnjujemo največjo bazo podatkov pri nas o razširjenosti in številčnosti za vse gnezdilke in druge vrste ptic v Sloveniji.

Karizmatične vrste

S pomočjo raziskovanja in varovanja karizmatičnih vrst, ki so med ljudmi še posebej priljubljene, skušamo ohranjati ogrožena življenjska okolja ter druge vrste živali in rastlin.

Ekološke raziskave

Iščemo vzroke za zmanjševanje populacij ogroženih vrst in preizkušamo učinkovitost naravovarstvenih ukrepov.
  • 3_1_sipkk_primoz_kmecl_

Mednarodno pomembna območja za ptice (IBA)

Opredeljujemo in spremljamo najpomembnejša območja za ohranjanje ptic, ki so strokovna podlaga za vseevropsko omrežje Natura 2000.
  • nrsz

Naravni rezervati

Upravljamo in vzpostavljamo naravne rezervate – centre ohranjanja biotske pestrosti, raziskovanja, izobraževanja in zgleda trajnostne rabe naravnih virov.
  • kmetijstvo

Kmetijstvo

S statusom kmetijskega gospodarstva naše naravne rezervate upravljamo s pašo in košnjo ter testiramo različne naravovarstveno ustrezne kmetijske prakse. Z našimi izkušnjami in znanjem se na različnih nivojih vključujemo tudi v proces kmetijske politike.

Pravo za naravo

Varujemo naravo s pomočjo pravnih orodij in predpisov.

Mednarodne dejavnosti

Narava ne pozna meja – naša prizadevanja za varovanje najpomembnejših evropskih in svetovnih območij ohranjene narave.

Strokovna poročila

Poročila o rezultatih naših strokovnih študij, naravovarstvene eksperzite in priporočila DOPPS.

Nezakonit lov ptic

Zbiramo podatke o primerih nezakonitega lova ptic in izvajamo ukrepe za njegovo preprečevanje. Pomgaš lahko tudi ti!